تایر سواری مجوز صادرات را دریافت نکرد




تایر سواری مجوز صادرات را دریافت نکرد

به گزارش هایپر تایر، جلسه ای بین اعضای صنفی صنعت تایر با مسئولان وزارت صمت، درخصوص صادرات گروه صنعتی تایر تشکیل شد. در این جلسه مقرر شد، دریافت مجوز صادرات فقط برای محصولات مربوط به گروه کشاورزی باشد. این اقدام با وجود انباشته شدن بیش از 5 میلیون حلقه انواع لاستیک سواری در کارخانه ها و انبار ها صورت گرفت.

محمدرضا تقی گنجی، رئیس هیات‌مدیره انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور ضمن اظهار تاسف در نبود رئیس انجمن صنعت تایر در این جلسه افزود: در جلسه مشترکی که در وزارت صمت برگزار شد غایب بودن رئیس انجمن صنفی صنعت تایر سبب شد تعدادی شرکت های تایرساز از این فرصت کنند و جلسه را به نفع شرکت های خود پیش ببرند.

مجوز صادرات تایر به گروه محصول کشاورزی محدود شد

این مقام با بیان اینکه در انبار تایرسازان 2 میلیون و 500 هزار حلقه تایر سواری دپو شده و همین اندازه هم در انبار عوامل شکت های تولید کننده تایر وجود دارد، اضافه کرد: متاسفانه مشکل اصلی صنعت تایر، نبودن مجوز صادرات برای محصولات مختلف می باشد که با عملکرد نامناسب و اشتباه برخی از مدیران به ویژه نایب رئیس انجمن صنعت تایر، این جلسه به خوبی پیش نرفت و فقط صدور مجوز برای برخی از شرکت های خاص و گروه های محصولی کم تیراژ امکان پذیر شد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشوربا اشاره به میزان  275 هزار تن تولید تایر در سال گذشته ادامه داد: از 275 هزار تن در انواع گروه مختلف و سایزهای گوناگون تنها 30 هزار تن یعنی معادل 10 درصد، در شاخه کشاورزی وجود دارد که در جلسه مشترک اعضا انجمن صنعت تایر با مسئولان وزارت صمت، تنها به رایزنی برای صادرات 10 درصد از تولیدات این گروه پرداختند.

تقی گنجی خاطر نشان کرد: با وجود انباشت سنگین تایرهای سواری، وزارت صمت متاسفانه تنها درخواست صدور مجوز تایرهای کشاورزی را به کار گروه تنظیم بازار ابلاغ کرد و 70 درصد تولیدات صنعت تایر مجاز به صادرات نیستند. درصورتی که تایرهای ایرانی در کشورهای همسایه بازار خوبی داشته اند و با بسته شدن این صادرات بازار تایر در اختیار چینی ها خواهد بود.

این درحالی است که می توان با آزاد کردن صادرات تایر به دیگر کشورها، تولید این صنعت را گسترش داد و ممنوعیت صادارت کالایی مانند تایر که با نرخ ارز تامین می شوند، می تواند بعنوان یک مانع جلوی گسترش و جهش این صنعت را بگیرد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0